17:47

DIY gallérnyaklánc

Hello mindenki :)
Végre leírhatom, hogy kész a hőn áhított gallérnyaklánc! Már jó ideje terveztem, és így a wishlistes csináld magad-dolgok kipipálva. Jó érzés ám ezt magam mögött tudni, na meg magam előtt, hiszen itt csücsül az asztalon a kicsike ^^ Az elkészítése hosszadalmas, bár egy nagyobb adag energiával egy nap altt elkészíthető. Az egésznek a bukópontja lehet azonban a kedv elfogyása, mert tényleg sok fázisból áll az elkészítés. Én személy szerint már egy vagy két hete kezdtem el, akkor az alapokkal kész voltam. Utána nem tudtam, hogy haladjak tovább, no de lám, ez az idő pont elég volt ihletgyűjtésre.

Először is kivágtam két félhold alakú, egyik oldalán kis gömbölyödőbb alakú formát. Egyiket a másik sablonának használtam, és mindez kartonpapírból lett kreálva. (Az asztal a későbbi folyamatok nyomai - mesélhetne a ragasztó.)

Ezután fehér textilanyagra rajzoltam ezeket, összesen négy darabot. A sablonvonal szélétől számítva hagyjunk még egy kis helyet, nem kell pontosan levágni, ugyanis még össze kell varrnunk, azután lehet kedvünkre farigcsálni.


Az egyik anyagdarabot ráragasztottam mindkét karton egyik oldalára. Fontos, hogy figyeljünk arra, hogy ezeket összeillesztve kijöjjön a gallérforma, tehát nézzük meg, melyik az oldalt gömbölyödő fele, azoknak tükrözniük kell egymást, az összetett forma kívülső felén legyenek. (Még csak képzeletben illeszük össze a két formát, a rögzítés később következik!)

Ha eddig hibátlanul jártunk el, a karton még látszik az egyik oldalán a "kiflinek". Azt most ragasztózzuk be, én egy teljesen sima stiftragasztót használtam. Erre pedig oszlassunk el némi vattát, olyan vastagságban, amennyire körülbelül szeretnénk, hogy megemelkedjen végül majd a gallér. Vigyázzunk azonban, hogy a mennyiség és a kivitelezés olyan legyen, hogy a szélét össze tudjuk varrni.

A vattás részre helyezzük rá a másik anyagdarabot, és varrjuk össze a már felragasztottal. Mindkét gallérrésszel így járjunk el. Ha ez megvan, akár össze-vissza öltésekkel rögzítsük egymáshoz a két, immár lefedett darabot. (Erről sajnos nincs képem, de a következőknél már látható lesz ennek a lépésnek az eredménye is.)

Mi más jönne ezután, mint a díszítés! Az én kellékeim ehhez egy csipkesor volt, és átlátszó kásagyönyök. Azok segítségével varrtam rá a már elkészített alapra a csipkeanyagot, tehát azok a csipke felsejét/a csipke és az anyag határát díszítették, egyben rögzíették. (A piros gömb az előrögzítésre szolgáló gombostű.)

Miután a elkészültem a varrással, azt mondhattam, befejeztem a gallérnyakláncom elkészítését. Mindössze már csak a lánc vagy a hátul rögzítés hiányzik, a nehezén és a legnagyobb részén túlvagyok, megcsináltam!És tapasztaltam, hogy a házi elkészítések hasonlóan szépek lehetnek, mint akár egy-egy darabjai a bolti áruknak. :)


Őszintén remélem, hogy tetszik nektek!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts