2012. október 18., csütörtök

DIY karkötők

Eljött ez a várva várt pillanat is, hogy kikerüljön a várólistás bejegyzések közül a magánkreációs karkötős poszt. Mi tagadás, én is sokat vártam erre, és mivel ma elkapott az ihlettem, alkottam abból, ami volt.

Az első karkötő a már az egyik outfit posztban látható csavaranyás megoldás, az amcsiknál csak simán nuts-bracelet, ami oly elhíresült a külföldi bloggerek és divatvideósok körében. Én szimpla három szállal készítettem el, fontam egy darabig, majd a 2/3-át a csavarokkal fűztem fel. Mindezt úgy vittem véghez, hogy alapból két szálon 'futott a történet', és a harmadik pedig mindig váltakozva fűződött, egyszer a jobboldali csavarba, utána pedig a baloldaliba. Ezután ismét egy kis fonás, és végül egy gombot a végére rögzítve tettem karratevő-képessé. A másik végén, a kezdő oldalon pedig akkora hurkot hagytam, hogy a gomb épphogy átférjen rajta. Többnyire azért próbáltam ki egyébként ezt a gombos rögzítési megoldást, mert már sok helyen láttam, hogy alkalmazták, nekem is elnyerte a tetszésemet, azonban egyszer leesett, így jó erősen kell rögzíteni, erre figyeljtek oda, ha ilyesfélére vetemedtek :D Időigényesnek nem mondanám, de mint elmondtam, azért a két végénél precíz munkát igényel.


A következő kerálmány a mai délután folyamán készült el, mégpedig egész egyszerűen. Ez már nagyobb odafigyelést igényel, erre mondanám azt inkább, hogy nagy preciziót követel meg az ember lányától. Vagy fiától. De ez elég lányos dolog a maga mintájával :D
Kezdeném először is a hozzávalókkal. Én egy már csattal ellátott bőrszíjat, és vékony, nagyon könnyen hajlítható rézdrótot (ami szerencsémre még élőben is megközelíti az aranyszínt, itt meg egyenesen annak látszik). Kis masnikat formáltam belőle, érdeklődésre szívesen részletezem fényképes illusztrációval az elkészítést.

És most következzék az elkészítési folyamat. A lyukas bőrszíjba illesztettem a kis masnikat, úgy, hogy tettem rájuk pluszba egy hosszabb drótdarabot, majd a lyukba rakva megcsavartam, hogy ott maradjon, és mint a jancsszöget, kettéhajtottam, hogy ténylegesen ott is maradjon. Nos, lehet ezen még egyet hajtani, vagy egyéb kreatív és praktikus megoldásokat beiktatni ezen műveletbe, én azonban csak szimplán reménykedek, hogy nem fog szúrni. Ha meg igen, én is kitalálok valami frappánsat.


Remélem tetszett! Ti szoktatok hobbiból ékszereket gyártani?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése