14:51

BAKE CHERRY PIE

Az egyik nagy tervem a nyárra megvalósulni látszik. Imádom az édességeket, odavagyok a sütikért, tortákért. A legfinomabb számomra az, amit én sütök, mert érzem benne a munkát, amit én fektettem bele, és nem utolsó sorban tudom, hogy miből készült; nincs benne semmi egészségtelen, gondoljunk itt színezékre, tartosítószerekre, és egyéb vegyszerekre, amik bizony nem kevésszer kerülnek a szervezetünkbe bolti élelmiszervásárlás során. Amiért kedvet kaptam a sütéshez, annak ezenkívül több oka is van. Anyukámnak sütöttem egy szülinapi vaníliakrémes epertortát meglepetés gyanánt, és akkora sikere volt, hogy nem lehet ettől nem önbizalmat kapni. Harmadrészt pedig azt gondolom, egy nőnek mindig is szüksége lesz a konyhai tudományokra, mert ha egyedül fog élni, vagy ha háziasszony lesz, már csak az egészségének megőrzése miatt sem élhet takeaway kaján. Összegezve ezt olyan alapnak érzem elsajátítani.
Hogy egyszerűbbekkel kezdjem az egész sütés-főzési procedúrát, nem lehet a legbonyolultabb ételekkel kezdeni. Legutóbb például egy meggyes pitét sütöttem, és szerintem isteni lett! Kicsit kemény lett a széle, de például egy egyszerű teával fogyasztva könnyű uzsonna vagy bármilyen egyéb elnevezésű étkezések közötti vagy utáni nassolni-, harapnivaló.

Hozzávalók: - 20 dkg liszt
                     - 10 dkg vaj vagy margarin
                     - 4 egész tojás
                     - 15 dkg cukor
                     - 80 dkg kimagozott meggy (kb. 1/4 levesestányérnyi)
Elkészítés: Először is két külön edénybe kettéválasztjuk a tojások fehérjéjét és sárgáját. A vajat habosra keverjük a 15 dkg cukor felével, a tojássárgákat egyesével hozzákeverve. A tojásfehérjéket felverjük habnak a megadott cukoradag másik felével, s ha ez kész, hozzáadjuk a tojássárgákhoz. Mindezt elkeverjük liszttel, és papírral kibélelt tepsibe öntjük. Figyeljünk rá, hogy a felülete egyenletes legyen. Mérsékelt tűznél pirosra sütjük, körülbelül félóra alatt, de ez sütőnként változó lehet, figyeljünk a sütemény színére! A tűzhelyből való kivétel után hagyjuk hűlni egy kicsit, és középhőmérsékleten már tálalásra késznek tudhatjuk kreálmányunkat. 
(Recept a Horváth Ilona szakácskönyv alapján)




































(A fotók saját készítésűek)

Üdv, 
Adél

You Might Also Like

2 megjegyzés

Popular Posts