2013. július 9., kedd

Vanilla&Chocolate Cake

Sajnálom, hogy a legutóbbi posztok nem túlságosan voltak a divathoz kapcsolódóak, de nem szeretném erőltetni a témát, hogyha épp nem az foglalkoztat maximális mértékben. Mostanában sokkal szívesebben segítek be a konyhába, megyek el itthonról a barátaimmal, minthogy blogoljak. Természetesen továbbra is elkerülhetetlen, vagyis inkább elmaradhatatlan online divatmagazinokat olvasni, és figyelemmel követni a luxusmárkák nyújtotta eseményeket.
Ma azonban ismét tepsit ragadtam, és sütöttem. Mennyei ízek és egyszerűség. Hazafele jövet kitaláltam, hogy kívánom a kakós kevertet. Gyakran szoktunk anyukámmal sütni, mert egyszerű, gyors, és egy kis porcukorral meghintve isteni finom. Ahogy ezt így szépen átgondoltam és hazaértem, rájöttem, hogy valamilyen krémmel a tetején még érdekesebb, ízletesebb lehetne. Csokikrém tömény csokipiskótánál szóba sem jöhet, abból már egy falat is sok lenne. Pudingban gondolkodtam mindenképp, és arra jutottam, hogy vaníliapudinggal csodás duóízt alkothatnának. Mi több, a tetejét holland kakaóporral meghintettem, és már fogyasztásra kész formát is öltött.

Hozzávalók: -  1 tojás
                     - 25 dkg cukor
                     - 5 dkg vaj vagy zsír
                     - 1/4 liter tej
                     - 4 dkg kakaó(por)
                     - 25 dkg liszt
                     - ízlés szerint sütőpor
Elkészítés: A tojást a vajjal habosra verjük, hozzáadjuk a tej megadott mennyiségének felét, a cukrot és kakaót.  Ha ezek együttese pár perc keverés után összeállt, beleöntjük a lisztet (és ha használjuk, akkor a sütőport. Én azt gondolom, ez egy ilyen lapos süteményként jól néz ki, és ne felejtsük el, hogy a piskótára még jön egy réteg vaníliakrém), a maradék tejjel pedig hígítjuk. Ízlés szerint a kakaómennyiséget lehet többszörözni, én ehhez a módszerhez folyamodtam, ugyanis a kikevert massza nem volt elég sűrű. Ha még mindig nem tökéletes az állaga, lisztből is lehet hozzátenni. Sütőtől függően sütni hagyjuk, de mindenképpen érdemes rá-ránézegetni, az állagát vizsgálni. Én háromnegyedórán keresztül vártam rá, közben pedig kikevertem - pontosítva megfőztem - a vaníliás pudingkrémet. 
A pudingport egy normálméretű bögrének a felébe öntött tejben kikevertem, míg csomómentessé nem vált e két összetevő kettőse. Feltettem a tűzhelyre körülbelül fél-háromnegyed liter tejet, és mikor felforrt, beleöntöttem a kikevert pudingpor-tej kombinációt, és csomómentesre kevertem, és hűlni hagytam. A piskóta és a krém megfelelő, langyos hőmérséklet elérésekor, és előbbi tálcára helyezése után finoman ráöntöttem a pudingot.
(Recept a Horváth Ilona szakácskönyv alapján - kakaós lepény)


 (A fotók saját készítésűek)

Üdv,
Adél

1 megjegyzés:

  1. Szia! Díjat kaptál tőlem :) Bővebb infókért nézz be a blogomba! (www.raindrop97.blogspot.com)

    VálaszTörlés