17:50

Mini donuts

Imádok sütni! Ma minifánkot készítettem. Már nagyon régóta égtem a vágytól, hogy kipróbáljam ezt az ínycsiklandó csodát, mindig nagyon megkívánom az utcai minifánk árusok standjánál való elhaladás közben, de az adagjuk pici, általában drága, sajátkezűleg, itthon pedig azt és annyit teszek bele, amennyit én jónak látok, megintcsak káros adalékanyagmentesen fogyaszthatjuk később kreálmányunkat. Az interneten leltem rá, és nem vagyok benne biztos, hogy ennél egyszerűbb recepttel találkoztam-e valaha, a tészta kikeverésével és a sütéssel összesen körülbelül húsz percbe kerülő folyamat. Ez a kétadagos recept, ami szerint én is csináltam az édességet, szerintem egyáltalán nem családi méretű, de ezen természetesen könnyen változtathatunk a hozzávalók arányos növelésével. Egyaránt fogyasztható baracklevárral, de még a csipkebogyólekvár is ajánlatos hozzá, de az alapot a porcukorral való megszórás jelenti számomra. Én csakis azt tudom hangoztatni, hogy főzni és sütni érzésre kell, ez nálam alapelv.


Hozzávalók: - 2 db tojás
                     - 3 evőkanál cukor
                     - 1 nagy csipet só
                     - 2 csomag (2 evőkanál) vaníliás cukor
                     - 5 evőkanál liszt

Elkészítés: a tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral és a sóval együtt habosra verjük, majd a liszt hozzáadását követően gyenge fokozaton összekeverjük az egész masszát. Nem baj, ha nem lesz túl sűrű az állaga, mert a későbbiekben kisült fánkok így nem válnak szárazzá. A tálalást a fent említettel párhuzamba hozva mindenképpen előnyös és egyben esztétikus lekvárral, porcukorral megoldani.






























(A képek saját készítésűek)

Üdv,
Adél

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts