20:59

Rethought donut

Azt hiszem, kijelenthetjük, hogy fánkmániás vagyok. Legfőképp a kinézetük miatt rajongok értük, a rózsaszín cukormáz, az ezerszínű tortadara és csokis csodák látványa erőteljesen elindítja a nyálelválasztást. Az utóbbi időben nagyon sok receptet kipróbáltam, és ami a legmeglepőbb az egészben, hogy még mindig nincs meg a tökéletes. Lehet, hogy nem létezik semmiből tökéletes, de hogy ennyire... Egyszerűen nem tudom összeolvasztani a szép kivitelezést a tökéletes minőséggel.
Így hát kifejlesztettem egy újfajta "fánkot". Igazából máz nélkül tökéletes társként tudom elképzelni kávé vagy kakaó mellé - egy középpuha, kiflinél vagy zsemlénél tömörebb (és jelenesetben cukros) sütemény.

Hozzávalók:
       (tészta) -1 db tojás
                   - fél bögre cukor
                   - 2 teáskanál vaníliás cukor
                   - 50 g vaj
                   - fél bögre tej
                   - 2 teáskanál sütőpor
                   - fél kg liszt
     
      (szirup) - másfél fél bögre cukor
                  - 1 kiskanál vaníliás cukor
                  - forróvíz
                  - 2 csapott kanál cukrozatlan kakaópor

Elkészítés: a tojást, a cukrot, vaníliás cukrot és vajat összekeverjük, majd hozzáadjuk a tejet, sütőport és lisztet. Félórára a masszát a hűtőbe tesszük. Ha még hűtve is nagyon lágy, lesz lehetőségünk liszt hozzáadására, ugyanis azon kell gyúrnunk és beleforgatnunk, majd kinyújtanunk a tésztát egészen vékonyra. Fánkformákat állítunk elő szaggatással. Nagy körformaként egy bögrét használtam, a belső lyuk kiszaggatásához pedig egy kicsi átmérőjű pogácsaszaggatót. A körülbelül másfél tepsinyi adagot sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem, majd 20 perig 200 °C-on.
A kész süteményeket a szirup hozzávalóinak összekeverése után abba mártottam, és mandulával vagy színes tortadarával díszítettem.


(A fotók saját készítésűek)

Üdv,
Adél

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts