16:50

NEW YORK CHEESECAKE

Nemrég egy cukrászdában jártam, tele ezekkel a mai cukrászkülönlegességekkel - példának okának említeném az Éclairt, cupcakeket, macaronokat minden mennyiségben. Ott ettem először sajttortát. Mennyei volt az íze, könnyű, krémes. Eldöntöttem hát, hogy én is megsütöm, annyira gusztusos, szem-szájnak ingere.
Azt hittem, sokkal komplikáltabb lesz elkészíteni, hogy megint - mint oly sokszor - meggyűlik a bajom a krém elkészítésével, kifolyik-elfolyik, de szerencsére az állagot sikerült többször is könnyen eltalálni. legnagyobb különlegessége az elkészítés során talán a vízfürdő volt a sütőben. Kissé komplikáltnak tartottam, ezért másodszorra már anélkül csináltam a "szottyosabb" kekszállag elkerülése érdekében, de figyelni kell, körülbelül fele annyi idő alatt megsül.
Ez egyfajta próba volt a sajttorta elkészítésére, a sütőben sült módszer krémsajttal, de a sütés nélküli verzió is a terveim között szerepel.





Hozzávalók:
 - 25 dkg natúr krémsajt
 - 10 dkg tejföl
 - 10 dkg porcukor
 - 3 db tojás
 - 1 teáskanálnyi citromhéj
 - 1 evőkanálnyi citromlé
 - 10 dkg zabkeksz
 - 4 dkg vaj
 - 2 g étkezési keményítő/1,5 evőkanálnyi búzafinomliszt

Elkészítés: a vajat a keksszel apróra daráljuk azt a szemcseméretet elérve, amit aztán a 26 cm-es tortaformába ágyazva a torta alapjaként könyvelhetünk el. Hogyha a kekszdarabokat szépen szétterítettük vékonyan, akkor a többi hozzávalót robotgéppel összekeverjük. A krémet egyszerűen ráöntjük a kekszes alaprétegre.
A sütést kétféleképpen kezdhetjük. Első módszer, hogy 180-200 °C-on sütjük kb. 20-25 percig a süteményt, amíg jön az illata, és pirosodik a teteje.
Második módszerként pedig a vízfürdőt említeném. Első lépésként a tortaformát alufóliába burkoljuk, és egy akkora tepsit veszünk elő, amelybe a tortaforma belefér. A tepsit a tortaforma háromnegyedének ellepéséig megtöltjük, hogy aztán így tegyük a sütőbe 180-200 °C-on 45 percig sütve. Ez utóbbi módszer számomra ízletesebb édességet eredményezett.

Jó étvágyat,
Adél

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts