15:24

Meringue

Nos, igen, jól látjátok, ezen a héten már másodszorra kerül középpontba a gasztro rovat. Azért merem ennek nevezni az étkezéssel kapcsolatos 'mini tippeket' is, mert mind-mind különböző ízvilágra hegyeződik ki, és bármilyen könnyen elkészíthető az adott harapnivaló, az evésben szeretem úgy érezni, hogy szó szerint habzsolom az életet.
Nálunk már a sütőben sülnek a húsvéti sütik, és nemrég vettem ki ezt a két hozzávalós nyalánkságot is. Nem más a bejegyzés alanya, mint egy tepsinyi habcsók. Nagyon-nagyon szeretem az édességeket, nem véletlenül erre korlátozódik a konyhai tudományom is. A nagymamám kiskoromban mindig készített habcsókot a megmaradt tojásfehérjékből, és így tettem most én is. Négytagú családnak tökéletes ebéd befejezés. A lent megadott mennyiséget arányosan növelhetitek nagycsaládnak szánva.



Hozzávalók: - 4 tojásfehérje
                     - 12 evőkanálnyi cukor (lehetőleg porcukor)

Elkészítés: habverő segítségével verjétek fel a tojásfehérjéket kemény habbá, s e folyamat közben azonos időközönként kis porciókban adagoljátok hozzá a cukrot. Ha egy kemény, ámde kanalazható és ragacsos habot kaptatok (lenti 1. kép, a sütés előtti állag), akkor minden rendben ment! A kapott masszát beletölthetitek akár habzsákba is, de én szimplán, szabálytalanul kis gombócokat kanalaztam egy sütőpapírral kibélelt tepsibe. 180°-on mehet a sütőbe kb. 10 percig. Ez egy nagyon érzékeny édesség, úgyhogy figyeljétek, el ne égjen! A lényege, hogy kiszáradjon. Ha barnul, akkor vegyétek ki, a törékeny külső réteg alatt fog lapulni a puhább belső rész.

Ti akár megkoronázhatjátok egy-két dió- vagy mogyorószemmel, én ezt most kihagytam, és ha addig el nem fogy, egy nagy tálban a habcsók is ott fog ékeskedni a húsvéti étkezőasztalon!





Jó étvágyat kívánok,
Adél

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts