Interview with Fifty Pairs of Shoes

12:07

Szép napot kívánok!
Bizonyára emlékeztek, hogy jelentek meg a blogomon interjúk az elmúlt időkben. Ekkor Istvánffy Emmát, Szepesi Melindát, és Karin Dragost is megkérdeztem az éppen akkor felmerülő kérdéseimről. Ezek a kérdések mind az ő munkásságukat érintették. Mindhárman otthon vannak a közösségi médiában, de sorrendben, hogy pontosítsak: bloggerről, modellről, youtuberről volt szó.
A mai bejegyzésemben szereplő leányzó sem távolodik el túlzottan ettől a flottától, azonban még mindig van új terület, amit nem térképeztünk fel, ez pedig a profi influencer szakma, tevékenység. A Fifty Pairs of Shoes című hazai divatblog íróját, Nagy Vivient kérdeztem erről az újszerű dologról. Utazik a nagyvilágban, cégekkel dolgozik együtt, úgy, hogy közben egyedi tartalmat hoz létre. Mindannyiunk álmát éli. De vajon rejlenek nehézségek is egy habos-babos Instagram profil mögött? Specifikus kérdéseim bizonyára segítenek abban, hogy válaszra leljünk, milyen egy főállású blogger élete.

Grafika: Piros Adél (saját)






Mikor és milyen indíttatásból hoztad létre a blogodat? Hirtelen ötlet volt, vagy már régóta kavargott benned a gondolata?
2013 márciusában indítottam a fiftypairsofshoes.com-ot, pont 5 évvel ezelőtt. Igazság szerint hirtelen felindulásból csináltam, nem tervezgettem igazán, csak belevágtam. Abszolút hobbiként indult, csak szerettem volna megosztani a stílusom a nagyvilággal, és alapvetően a mai napig ezt csinálom.

A táncosok, modellek elsősorban fiatalabb korukban tarolnak, 25-30 év felé el kell gondolkozniuk, hogy milyen szakmát szeretnének elkövetkezendő éveikben csinálni. Szerinted egy divatblogger meddig tud „talpon maradni”? El tudod magad képzelni, hogy nagymama korodban is a trendek szerint öltözködj (haha)?
Abszolút! Rengeteg stílusos nagyit látok az utcán, én is ilyen szeretnék majd lenni, ez abszolút nem életkorhoz kötött! Ráadásul ebben a szakmában mindenféle korosztályt meg tud szólítani az ember, ezért attól sem kell félni hogy ha idősebbek leszünk akkor már nem fognak olvasni minket. Tényleg, utána is nézek hogy ki a legmenőbb nagyiblogger!

Erdem x H&M






Mi szerettél volna lenni kiskorodban?
Vicces, de sosem volt egy konkrét álmom, belső indíttatásom hogy mivel szeretnék foglalkozni, és nagyon sokáig elveszettnek éreztem magam, féltem tőle hogy mi leszek ha nagy leszek. Ironikus módon szerintem ez segített abban hogy feltaláljam magam, és létrehozzak magamnak egy olyan munkát ami akkoriban még nem is létezett. Persze ezt ne úgy képzeljétek hogy vasárnap reggelre virradóra eldöntöttem hogy teljes munkaidőben ezzel fogok foglalkozni, az első pár évben csak azért csináltam mert élveztem, nem volt semmiféle bevételem. Viszont azt tudtam, hogy ha olyasmivel foglalkozom proaktívan amiben ügyes vagyok, akkor előbb-utóbb ki fogom találni hogy hogyan is tudok vele pénzt keresni. Szerencsés vagyok, mert a családomtól és a barátaimtól rengeteg támogatást kaptam, a legfontosabb hogy olyan emberekkel vegyétek körbe magatokat akik inspirálnak, segítenek, és akikkel együtt tudtok fejlődni. Vicces, hogy egy ilyen egyszerű kérdés egy ilyen komplikált választ váltott ki belőlem, bocsi!

Érdekelnek a művészetek is, vagy csak a divatipar-szépségipar? Valamilyen szinten összekapcsolódnak egymással.
Teljesen egyetértek, a divatipar-szépségipar is művészek alkotásaira épül, sőt továbbmegyek, én a divatbloggerkedést is művészetnek tartom, egy-egy kép vagy képsorozat egy menő outfitről a tökéletes helyszínen gyönyörű megvilágításban egy komplex alkotás, rengeteg munkát igényel. Rengeteg inspirációra van szükségem nap mint nap, és ezt sokszor filmekből, festményekből, de akár zenékből is merítem. Nincs konkrét műfaj amihez mindig visszatérek, hanem szeretek mindenfélébe belekóstolni, és megfigyelni hogy milyen érzéseket váltanak ki belőlem.

Chupa Chups x Tezenis
Az egyik legnépszerűbb influencer vagy hazánkban. Ezáltal számos cég megkeres. Mennyiben befolyásolja őket a fizikumod például, amikor nagykövetükké választanak (centik, kilók)? Ha jól tudom, tartósan együttműködsz a Tezenisszel és a Schwarzkopffal is.
A Schwarzkopf-fal már nem működöm együtt, mert 2018-tól egy másik irányba indultak, de 2017-ben egy szuper évet töltöttünk együtt a BlondME termékcsalád kapcsán. Azt gondolom hogy számít a külső, mert nagyrészt vizuális kommunikációt folytatok a követőimmel, és pl. a BlondME-nél is az számított hogy szőke vagyok, mert nekik szólnak ezek a termékek. A Tezenis-nél is azt látom, hogy rengeteg olyan influencert foglalkoztatnak akik főállású modellek, mert főként bikini és fehérnemű cégnek számítanak, és ezeket a termékeket ilyen lányokkal lehet jól "eladni". Viszont biztos vagyok benne hogy mindenki tud találni egy réteget akit őszintén meg tud szólítani, és azért fogják őt követni amit képvisel. Innentől kezdve a cégek is látni fogják hogy miben erős az adott influencer, és ez alapján fognak megkeresni.

Instagramon a bloggerek élete látszólag habostorta. Fel tudnál sorolni néhány mindennapi nehézséget, amibe külső szemlélőkként nem látunk bele?
Ez abszolút igaz, én is csak a "highlight"-okat osztom meg a nagyérdeművel, de természetesen rengeteg nehézséggel küzdöm nap mint nap. A saját magad főnökének lenni sok stresszel jár, meg kell felelnem elsősorban a követőimnek hogy értéket közvetítsek, inspiráló legyek és nem dicsekvő, hasznosnak érezzék azt az időt amit rám fordítanak. Nehéz feladat a reklámokat úgy beépíteni a tartalmak közé hogy az releváns legyen, tényleg kipróbáljam a termékeket mielőtt megosztom veletek, és ne érezzétek azt hogy csak egy eszetlen reklámfelület vagyok. Mindemellett egyre több ember van a csapatunkban, egyre több ember függ a munkámtól, ezért muszáj hogy sok projektet elvállaljak, és ezt egyensúlyban tartani nem könnyű. Azt gondolom hogy a mindennapos problémákat nem érdemes a követők nyakába varrni, nem azért fordulnak hozzám hogy a panaszaimat hallgassák, de azt sem szeretném ha úgy gondolnák az életem habostorta. Ha rosszabb napom van akkor inkább visszalépek egy kicsit, nem posztolok, és végiggondolom hogyan lehet a röppályát kiigazítani.

Ki(k) a kedvenc divatbloggere(i)d?
Song of Style, Margo & Me, Tuula Vintage, Frasy Audrey, Sincerely Jules.

Youtube

A videózásba is belekóstoltál. Jobban leköt esetleg, mint a blogolás? Mi az, amiben nagyon eltér a kettő?
Húú a videózás, nos igen. Amikor elindítottam a YouTube csatornám 2016 januárjában, akkor fogalmam sem volt hogy mekkora fába vágom a fejszémet. Eszméletlen mennyiségű munkát igényel ha szeretnéd igényesen csinálni, egyszerre kell opertőrnek, vágónak, gyártásvezetőnek, műsorvezetőnek lenned, és így két év - 100 videó távlatából is teljesen amatőrnek érzem magam, annyi mindent kell még tanulnom. Viszont hihetetlen ereje van ennek a médiumnak, úgy érzem hogy amennyivel több munka van vele annyival izgalmasabban lehet átadni egy-egy történetet, hangulatot, életérzést. Szeretem csinálni, de nagyon sok pénzemet és időmet felemészti, remélem hogy egy-két év múlva úgy érzem majd hogy megérte a befektetés. A bloggal kapcsolatban nagyjából kitanultam magam, könnyen ki tudom hozni magamból a maximumot, ezért nagyszerűen kiegészítik egymást, és a videózás kielégíti a tanulási vágyam.

Hogyan definiálnád a saját stílusod?
Laza, elegáns, és egy kicsit mindig excentrikus, újító. Nem érzem magam polgárpukkasztónak, de szeretem feszegetni a határokat.

Nubu ruhában


Mi az, ami számodra most a következő lépcsőfokot jelenti karrier téren?
Bár abszolút magyar bloggernek érzem magam és szeretem a közösséget amit sikerült itthon kialakítanom, szeretnék egy kicsit nemzetközileg is építkezni, kiszélesíteni a közönségemet. Szeretném bemutatni külföldön is hogy milyen az itthoni divatvilág, valamint az itthoniakhoz is közelebb hozni hogy mi történik a nemzetközi porondon. Még nem tudom hogy ezt hogyan fogom elérni, de az élet egy kaland, nemdebár?


Dehogynem!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts